Op maandag 9 januari hebben de kleuters van de tweede
kleuterklas(sen) vreemde voetsporen ontdekt in de klas.
Onmiddellijk gingen ze verder op onderzoek uit door alle gangen en
lokalen van het schoolgebouw.
Ze vonden een aantal bizarre aanwijzingen: vlijmscherpe klauwen,
knarsende kaken die alles kauwen, oranje ogen, een tong zo zwart als
drop, eeltige knieƫn, een gifgroene wrat,...
Sommige creatieve kleuters maakten dan een schets van de bizarre
bezoeker.
Uiteindelijk...in een leuk prentenboek, kwam de Gruffalo tevoorschijn.
Tal van leuke activiteiten kwamen aan bod: een bezoek aan het bos, dramatiseren op Gruffalo-muziek, het
ontwerpen van een tableau vivant en nog veel meer.
Het thema leefde echt in de klas en de kinderen waren heel enthousiast. Zelfs de ouders kwamen vragen wie
toch maar die Gruffalo was.
Het waren weer twee leuke, spannende weken!
De bizzare bezoeker schetsen:
de bizarre bezoeker kleien
Elementen van op de kaft orienteren op het bord.
Poseren zoals op de kaft (tableau vivant)
We hebben monstertje ineen gestoken. Wat zagen zij grappig uit.
We hebben gezellig gelezen in ons knus boekenhoekje.
We hebben een memorie gespeeld met detailprenten uit het boek.
We hebben details moeten terug zoeken op de prenten.
We hebben het verhaal op 1 blad gereconstrueerd.
De eerste sneeuwvlokjes
Hier zie je al vooruitgang.
Wat is samen aan 1 resultaat werken toch fijn!!
Hier gingen we op weg naar het bos.
We vonden voetsporen maar van wie zijn die voetsporen???
We vonden ook dezelfde boom als in het boek terug.
Het resultaat was gewoon SUPER!!
We gingen ook op zoek naar 8 verschillen tussen 2 prenten. Wat was dat moeilijk!!!
We hebben via 4 stappen de gruffalo getekend en de muis.
Wwe hebben de dieren uit het boek gedramatiseerd op muziek. Wat hebben we moeten lachen
Lieve gruffalo,
we gaan je zeker niet meer vergeten!!
Doei
Geen opmerkingen:
Een reactie posten